Regulamin wydarzenia„LoveLasy budzą Bobry”

Bieg i Marsz Nordic Walking w formule 24 godzinnej.

I. ORGANIZATOR.

  1. Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie ZABIEGANI MIELEC z siedzibą w Mielcu przy ul. Racławickiej 9, NIP 8172182149 (dalej „Organizator”).
  2. Wydarzenie organizowane jest przy współpracy z MOSiR Mielec.
  3. Dyrektor zawodów:
    Ryszard Kętrzyński tel. 512 505 419, e-mail: naczelny@bieglovelas.pl
  4. Koordynator biegu i marszu nordic walking:
    Szymon Sankowski, tel. 508 432 867, e-mail: chorazy@bieglovelas.pl

II. CEL IMPREZY.

  • popularyzacja i promocja biegów w Podkarpaciu,
  • popularyzacja i promocja biegania oraz marszu nordic walking jako aktywnego spędzania czasu,
  • popularyzacja i promocja ścieżek biegowych Powiatu Mieleckiego,
  • popularyzacja walorów przyrodniczych i turystycznych Powiatu Mieleckiego,
  • promocja regionu Podkarpacie,
  • promocja Gminy i Powiatu Mielec,
  • popularyzacja turystyki,
  • popularyzacja zdrowego trybu życia.

III. TERMIN I MIEJSCE.

  1. Wydarzenie odbędzie się w dniach 4 i 5 kwietnia 2025 roku
  2. Miejsce rywalizacji: tereny leśne Nadleśnictwa Mielec
  3. Baza i biuro zawodów będą miały miejsce w PZPSW Mielec przy ul. Królowej Jadwigi 1, 39-300 Mielec 
  4. Start wydarzenia nastąpi w piątek 4 kwietnia o godz. 17:00.
  5. Koniec rywalizacji nastąpi w sobotę 5 kwietnia o godzinie 17:00

IV. UCZESTNICTWO (warunki i opłaty).

  1. W biegu mogą uczestniczyć zawodnicy, którzy w dniu 4 kwietnia 2025 roku ukończą 18 lat lub 16 lat pod warunkiem pisemnej zgody rodzica lub opiekuna obecnego w trakcie trwania imprezy. 
  2. Wydarzenie ma charakter otwarty, tzn. uczestniczyć w nim mogą osoby zrzeszone w klubach sportowych jak i amatorzy.
  3. Bieg obejmuje poniższe kategorie: 
  • Bieg soLLo 
  • Marsz Nordic Walking SoLLo
  • Bieg Stado (sztafeta mix – 4 zawodników w tym min. 1 kobieta lub 1 mężczyzna). Zawodnicy startują pod wspólną nazwą podaną podczas rejestracji. Stado tworzy Herszt (przywódca/kierownik/kapitan) rejestrując siebie. Następnie wysyła pozostałym członkom stada link do zapisu, który otrzymał w potwierdzeniu swojej rejestracji. Każda zarejestrowana w stadzie osoba sama opłaca swój start korzystając z linka do płatności który otrzyma w mailu potwierdzającym.
  1. Kategoria Stado zostanie rozegrana tylko w przypadku zgłoszenia min. 5 drużyn.
  2. Zgłoszenia należy dokonać poprzez specjalny formularz rejestracyjny udostępniony na stronie www.bieglovelas.pl. Zapisy potrwają do godziny 23:59 w dniu 31 marca 2025 roku lub do wyczerpania opłaconych miejsc.
  3. Opłaty startowe:
  • Bieg lub marsz 24 godziny SoLLo – 200 zł. do 31 stycznia 2025, 250 do 31 marca 2025 i 300 zł w dniu zawodów jeśli będą dostępne miejsca na liście startowej.
  • Bieg 24 godziny Stado – 100 zł. za każdego zawodnika do 31 stycznia 2025, 150 do 31 marca 2025 i 200 zł w dniu zawodów jeśli będą dostępne miejsca na liście startowej.
  • Opłatę startową należy uiścić nie później niż 3 dni po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego i nie później niż do 31 marca 2025 roku.
  • Rejestracja i opłata w dniu wydarzenia w Biurze Zawodów to brak gwarancji otrzymania pełnego pakietu startowego.
  1. Opłata startowa nie podlega zwrotowi.
  2. W dniu zawodów każdy zawodnik obowiązany jest do osobistego odbioru pakietu startowego w biurze zawodów. Tam też składa oświadczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w zawodach oraz oświadczenia o starcie na własną odpowiedzialność.

V. PROGRAM.

Szczegółowy program zawodów zostanie podany w osobnym komunikacie technicznym.

VI. TRASA I START.

  1. Bieg odbędzie się w formie 24 godzinnej.
  2. Trasa będzie poprowadzona po leśnej pętli o długości około 5 kilometrów.
  3. Trasa będzie oznakowana.
  4. Szczegółowy i ostateczny przebieg trasy zostanie opublikowany w formie mapy poglądowej.
  5. Organizator zastrzega możliwość zmiany przebiegu trasy w dowolnym terminie. 
  6. Dystans podany jest w przybliżeniu ze względu na możliwe błędy pomiarowe urządzeń GPS.
  7. Kilka metrów trasy przebiega poboczem wzdłuż drogi publicznej. Ruch drogowy będzie nieograniczony, więc każdy z zawodników zobowiązany jest do zachowania ostrożności i przestrzegania zasad ruchu drogowego.

VII. LIMITY CZASOWE I ZASADY.

Limity czasowe oraz liczba zawodników, która może wziąć udział w zawodach:

  1. Impreza posiada formę 24 godzinną.
  2. Bieg i marsz nordic walking odbędą się w formie 24 godziny SoLLo lub 24 godziny Bieg w Stadzie (sztafety 4 osobowe).
  3. Aby zostać sklasyfikowanym należy pokonać minimum dwie pętle w czasie 24 h. W przypadku Stad (sztafet), aby Stado zostało sklasyfikowanym, każdy z czterech zawodników Stada musi pokonać minimum 2 pętle.
  4. W przypadku Stad (sztafet) na trasie może znajdować się tylko jeden zawodnik z jednego Stada.
  5. Po każdej pętli zawodnik może zatrzymać się w bazie zawodów i spędzić w niej dowolną ilość czasu przed rozpoczęciem kolejnej pętli.
  6. Wygrywa ten kto w danym biegu pokona największą ilość CAŁYCH PĘTLI. W przypadku gdy więcej zawodników/drużyn pokona taką samą ilość pętli zwycięża ten, kto zrobi to w krótszym czasie.
  7. „Pomoc koleżeńska” tzw. support w szczególności w postaci podawania odżywek i napojów własnych zawodnika, zmiany stroju, przepaku itp., jest dozwolona wyłącznie w strefie wyznaczonej przy punkcie żywieniowym na początku pętli.
  8. Zakazane są wszystkie czynności mogące naruszyć piękno naturalnych obszarów przez które prowadzi trasa biegu zwłaszcza – porzucanie śmieci,
  9. Zakazane jest niszczenie lub zasłanianie oznaczeń szlaków turystycznych i oznaczeń Organizatora lub w inny sposób wprowadzane w błąd co do przebiegu trasy zawodów.
  10. Zawodnicy łamiący zasady określone w tym regulaminie otrzymają kary czasowe w wysokości 30 min.

VIII. LIMITY UCZESTNIKÓW.

  • Bieg – 150 osób (łącznie kategoria Sollo oraz Stado) 
  • Marsz Nordic Walking – 50 osób.
  • Limity miejsc na danym dystansie zostaną wyczerpane z chwilą uiszczenia przez zawodników opłat oraz zaksięgowania ich na koncie Organizatora.
  • Organizator poza wyznaczonymi limitami miejsc zastrzega sobie do własnej dyspozycji 25 dodatkowych miejsc startowych.

IX. PUNKTY ŻYWIENIOWE I ODŻYWIANIE NA TRASIE.

Na pętli znajdować będzie się tylko jeden punkt odżywczy zlokalizowany w strefie start/meta. Obowiązkiem jest posiadanie własnych kubków (składanych, bidonów lub innych naczyń) wielokrotnego użytku.

X. KLASYFIKACJE I NAGRODY.

  1. Prowadzona będzie klasyfikacja open kobiet i mężczyzn w biegu i w marszu SoLLo oraz klasyfikacja drużynowa w biegu 24 godzinnym Stado.
  2. Pierwsze trójki w klasyfikacjach otrzymają nagrody od sponsorów biegu.
  3. Organizator zastrzega sobie ufundowanie dodatkowych nagród.

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

  1. Lubimy gdy w naszych biegach biorą udział zawodnicy z czworonożnymi towarzyszami. Tak, można startować z pieskami.
  2. Uczestnicy mają obowiązek przestrzegania porządku publicznego, poleceń służb porządkowych oraz poszanowania pozostałych uczestników biegu.
  3. Organizator ma prawo usunąć z trasy biegu oraz terenu wydarzenia osoby, które w jakikolwiek sposób zakłócają porządek publiczny, przebieg wydarzenia lub zachowują się niezgodnie z Regulaminem.
  4. Nierespektowanie Regulaminu może być powodem dyskwalifikacji zawodnika.
  5. Organizator zapewnia uczestnikom niezbędną opiekę medyczną w trakcie biegu.
  6. Organizator zastrzega sobie prawo wycofania z imprezy lub dnf, osoby, której stan zdrowia według Organizatora jest wątpliwy i dalszy bieg mógłby przynieść szkody zawodnikowi.
  7. Każdy z zawodników porusza się o własnych siłach.
  8. Jakiekolwiek niedopuszczalne słownictwo skierowane do wolontariuszy, kłótnie z nimi będą zgłoszone do Organizatora i mogą grozić dyskwalifikacją oraz brakiem możliwości startu w innych naszych biegach. Wolontariuszy szanujemy!!!
  9. Każdy z zawodników jest zobowiązany do pomocy drugiemu zawodnikowi, jeżeli jest on w niebezpieczeństwie zagrożenia zdrowia i życia.
  10. Pomoc osób trzecich poza punktami kontrolnymi/żywieniowymi grozi dyskwalifikacją zawodnika.
  11. Jeżeli zawodnik nie jest w stanie kontynuować biegu zgłasza to albo na punkcie kontrolnym, lub telefonicznie Organizatorowi. Jeżeli zawodnik nie zgłosi zejścia z trasy i z tego powodu zostanie wszczęta akcja poszukiwawcza/ratunkowa– zawodnik zostanie obciążony kosztami akcji.
  12. Na terenie zawodów uczestnicy będą mogli skorzystać z przebieralni oraz sanitariatów.
  13. Ubezpieczenie indywidualne na wypadek kontuzji lub innego nieszczęśliwego zdarzenia, które może stać się udziałem zawodnika w czasie biegu wymaga osobnej polisy wykupionej indywidualnie przez uczestnika.
  14. Zapisując się do udziału w zawodach uczestnik akceptuje Regulamin i wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystanie jego wizerunku utrwalonego w formie fotografii lub zapisu wideo oraz udziela Organizatorowi nieodpłatnej licencji na wykorzystanie go na wszystkich polach eksploatacji, w szczególności tych wymienionych w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową; w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy; w zakresie rozpowszechniania utworu tj. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym), do wykorzystania do promocji i organizacji biegu, udostępniania sponsorom oraz partnerom biegu w celu ich promocji w kontekście udziału w imprezie, zamieszczania i publikowania na promocyjnych materiałach drukowanych Organizatora, w prasie, na stronach internetowych oraz w przekazach telewizyjnych i radiowych.
  15. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za odwołanie biegu z przyczyn od niego niezależnych i niemożliwych do przewidzenia.
  16. Reklamacje przyjmujemy drogą elektroniczną pod adresem bardzo@zabiegani.mielec.pl oraz tradycyjną pocztą pod adresem Stowarzyszenie ZABIEGANI MIELEC, ul. Racławicka 9, 39-300 Mielec. Reklamacje rozpatrywane są do 14 dni od daty złożenia. Reklamacja musi zawierać imię, nazwisko, adres, powód reklamacji, numer telefonu oraz adres e-mail. Informacja o statusie reklamacji zostanie wysłana w formie wiadomości SMS, natomiast odpowiedź zostanie przesłana na adres e-mail podany w piśmie reklamacyjnym.

XI. ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW.

  • udział w rywalizacji,
  • oznakowaną trasę,
  • napoje i posiłki na punkcie odżywczym,
  • posiłek regeneracyjny po biegu,
  • oryginalny numer startowy,
  • profesjonalny pomiar czasu,
  • zabezpieczenie medyczne,
  • depozyt,
  • toalety i natryski w Bazie Zawodów,
  • salę z możliwością rozłożenia własnego materaca lub karimaty,
  • pamiątkowy medal,
  • trofea dla najlepszych,

Organizator dopuszcza rozszerzenie świadczeń w zależności od pozyskanych sponsorów.

ŚMIECENIE NA TRASIE JEST NIEDOPUSZCZALNE I RÓWNOZNACZNE Z DYSKWALIFIKACJĄ

FB